Kim jest tajemniczy klient?

Wiele firm prosperujących na rynku gospodarczym wykorzystuje możliwość sprawdzenia swoich pracowników w oddziałach za pomocą jednego z popularnych sposobów – tajemniczego klienta. Oczywiście chodzi tutaj o wysłanie „tajnego agenta” pracownika firmy – udającego klienta zainteresowanego usługami lub produktami korporacji. Taka osoba ma za zadanie bez uprzedzenia sprawdzić, jak zachowują się pracownicy firmy w konkretnym oddziale przedsiębiorstwa, w salonach usługowych, w sklepach. Czy podchodzą do zadań rzetelnie, czy obsługują klientów profesjonalnie, czy posiadają wystarczającą wiedzę na temat sprzedawanych produktów albo usług.

 

Tajemniczy klient http://oexcursor.pl/oferta/sales-marketing-services/salesforce/ jest pracownikiem, jaki ma za zadanie wyłapać wszystkie błędy popełniane przez pracowników, dzięki którym firma może wprowadzić zmiany, ulepszyć swoje działania na rynku. Tajemniczy klient jest osobą, która na podstawie obserwacji, wyczucia, jak również sprawdzenia salonu, sklepu czy punktu sprzedaży jest w stanie wystawić opinie na temat działania takiego przybytku firmowego. Pracownicy zatrudnieni w tego typu punktach nie wiedzą z kim mają do czynienia podczas wizytacji „kontrolera”. Dzięki temu zachowują się swobodnie i w taki sposób, jak do każdego zainteresowanego wchodzącego do lokalu. Tajemniczy klient jest zazwyczaj bardzo wnikliwym obserwatorem, dlatego jest w stanie wyłapać nawet najmniejsze błędy, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie korporacji. Tajemniczy klient powinien zawsze obiektywnie oceniać sytuację w salonie, w punkcie sprzedaży, w oddziale. Bez względu na to, czy ma do czynienia z pracownikami sklepu, banku czy punktu usługowego.

 

Sprawdzanie punktów sprzedażowych przez firmy

Sprawdzanie za pomocą tajemniczego klienta punktów handlowych pod szyldem konkretnej firmy jest bardzo dobrym rozwiązaniem, w przypadku chęci podnoszenia kwalifikacji pracowników firmy i sprzedaży. Zazwyczaj audytorzy biorący udział w badaniach przeprowadzają zlecone przez firmę analizy punktów sprzedażowych w miejscowościach, z których się wywodzą, bądź też niedaleko których mieszkają. Jest to bardzo ważne ze względu na to, aby stworzyć profil typowego klienta zainteresowanego usługami lub produktami.

 

Czy metoda „tajemniczy klient” to jedyne rozwiązanie?

Metoda wykorzystywana przez firmy, taka jak tajemniczy klient, nie jest jedyną, która umożliwia sprawdzenie pracowników firmy oraz punktów prosperujących na rynku. Jednakże tego typu technika kontroli sprawdza się najlepiej, ponieważ zatrudnieni pracownicy zachowują się wówczas w miarę naturalnie, nie ukrywają wad wpływających na gorsze funkcjonowanie salonu, punktu sprzedaży czy sklepu. W zależności od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo. Obiektywna ocena sytuacji umożliwia podjęcie trafniejszych kroków względem poprawy działania firmy i możliwości stworzenia dobrze dopasowanych szkoleń pracowniczych.